Реєстрація

Фінансування малого бізнесу - написання бізнес-плану

бизнес контакт с клиентом

Як ми всі тепер знаємо, ймовірність успіху в малому бізнесі залежить не тільки від наявності підприємницьких здібностей. Це важкий шлях, тому що і сам ринок - це складно. Створюється враження, що для того, щоб про вас дізналися, необхідно обклеїти всі тролейбуси рекламою, розмістити її на сайтах, бамперах автомобілів, футболках і навіть ввести моду на татуювання з логотипом. Проте, бізнес можна починати і без цього. Бізнес вимагає серйозного планування і завзятості, необхідного для того, щоб дотримуватися своїх продуманих перспективних планів. Якщо у вас немає досвіду в діловому світі, і ви шукайте, як почати бізнес «від землі», то першим кроком має стати написання кращого бізнес-плану, який ви можете створити. Тільки хороший бізнес-план може привернути увагу і гроші інвесторів, які завжди дуже обережно ставляться до того бізнесу, куди вони мають намір вкласти гроші.

Перше, що повинно привернути увагу інвестора, і зміцнити обґрунтування вашого бізнесу - це причина, по якій ваша компанія просто повинна існувати. Назвіть це вашої екзистенціальною філософією, якщо хочете. Якщо ви почнете з опису того, що ваш бізнес буде робити, і тільки тому прекрасно вписуватися в сферу діяльності, яку ви обрали, то, швидше за все у вас вийде не дуже хороший бізнес-план. Ваші шанси падають ще більше, якщо ви самі чітко не уявляєте всіх тонкощів бізнесу в даній сфері. В даному випадку не варто сподіватися на фінансову підтримку з боку. Скласти хороший бізнес-план дуже нелегко, адже, як писав Роберт Бернс: «Кращі плани мишей і чоловіків йдуть звивистими шляхами».

Залежно від того, що являє собою ваш бізнес, є безліч корисних і важливих речей, які ви можете використовувати в своєму бізнес-плані. Наприклад, якщо ви плануєте розпочати бізнес, пов'язаний з озелененням, то було б доцільно включити в бізнес-план суму, що вимагається на придбання механічного обладнання, необхідного для того, щоб почати роботу. Вкажіть, скільки співробітників ви збираєтеся найняти на підприємство: на повний і неповний робочий день; прогнози щомісячної виручки і прибутку, можливості замовників щодо забезпечення вас роботою Х днів на місяць або тиждень. Врахуйте можливі простої, коли ви можете зіткнутися з падінням прибутку. Для ландшафтного бізнесу, скажімо, зимовий час, коли прибирання снігу стає основним заняттям протягом декількох місяців.

Чи збираєте ви звільняти співробітників в такий час? Детально розпишіть свої щомісячні витрати і їх можливу зміну. Наприклад, як може вплинути на ваш бізнес підвищення вартості бензину, якщо ви маєте свій автопарк. Опишіть, яку систему оподаткування ви виберете для свого підприємства.

Оцінка ризиків є ключовим компонентом гарного бізнес-плану. При відкритті кафе, ви повинні враховувати ймовірність того, що зламається ваша машина для еспресо, і зупиниться нормальна робота закладу. Наскільки катастрофічним це буде для вашого бізнесу? Деякі ризики можуть бути пов'язані і з людськими ресурсами.

Наприклад, якщо ви хочете почати свій бізнес озеленення, які компенсації ви будете гарантувати вашу працівнику, якщо він отримає травму? Яка страховка або компенсація підприємства для цього будуть задіяні? Скільки людей, за вашими підрахунками, має працювати, щоб тривала хвороба одного з них не могла паралізувати роботу? Чи достатньо місцевої робочої сили, щоб заповнити вакансії вашого підприємства? Іншими словами, ви повинні розглянути всі можливі «негативні сценарії», з якими може зіткнутися ваш бізнес. Потім опишіть конкретні способи вирішення цих проблем, так, щоб потенційний інвестор чув від вас не тільки «Як це все здорово», але і «Ох, неприємність». Тоді такий бізнес-план буде мати набагато більші плани на успіх.

Невід'ємною частиною гарного бізнес-плану є маркетингова складова. Тут ви повинні представити потенційним інвесторам всі свої кращі прогнози на успіх в бізнесі і на ринку. Якщо ви відкриваєте кафе, ви повинні пояснити, як, і за рахунок чого ви збираєтеся конкурувати з іншими. Наприклад, вибір місця для магазину або кафе, може зіграти тут визначальну роль. Опишіть, якими способами ви збираєтеся забезпечувати постійний приплив клієнтів. Як ви збираєтеся рекламувати і продавати свій товар? Опишіть в своєму бізнес-плані нові бізнес ідеї, наприклад, вставляти стаканчик з гарячою кавою в конверт з логотипом компанії. А ще краще, поясніть, чому назва вашої компанії і її логотип є привабливим і незабутнім. Коротше кажучи, ви хочете зробити на людей враження, але зробіть це з такими фактами і статистичними прогнозами, щоб це було дуже переконливо.

Написання великої бізнес-плану не гарантує, що ви дістанете інвесторів, які допоможуть вам почати роботу. Переконайтеся, що ваші плани є твердими і обґрунтованими. Без цього ви потонете раніше, ніж навчитеся плавати.

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.


Інші статті рубрики

Найпопулярніші